08
Maj
10

Media Molecule już oficjalnie przyznaje się do LBP2 plus pierwsze informacje

Jak pokazuje powyższy obrazek Media Molecule potwierdziło na swoim Twitterze, że pracuje nad LittleBigPlanet 2. Pierwsze szczegóły poznamy już w poniedziałek, chociaż ja się spodziewam, że na prawdziwe informacje przyjdzie nam poczekać, aż do E3.

Czego chcemy? Pełna lista naszych próśb i gróźb tutaj.

Na NeoGAF już zdążyli się dobrać do najnowszego numeru Game Informera. Dowiedzieliśmy się z niego kilku bardzo ciekawych i zaskakujących informacji o nowej grze Media Molecule.

  • LBP2 ma być w dużo większym stopniu platformą do tworzenia gier i to nie tylko platformowych.
  • Gra ma posiadać narzędzia pozwalające robić strzelaniny, wyścigi, gry logiczne, klony Space Invaders, a nawet RPG.
  • Twórcy będą mogli przygotowywać własne scenki przerywnikowe, a nawet tworzyć krótkie filmy.
  • Możemy dopasować interfejs do danego typu gry. Podano przykład paska życia wyświetlanego w bijatykach.
  • Media Molecule stworzyło w pełni funkcjonalny klon Command & Conquer.
  • Nowym bardzo ważnym narzędziem w kreatorze będzie direct control seat, pozwoli on na dopasowanie sterowania np. do pojazdu, który zbudujemy. Można też wykorzystywać ustawienia SIXAXISa choćby do przyspieszania i zwalniania. Tę nową funkcję można również przydzielać części pojazdu, czyli np. osobna obsługa działa na czołgu czy też koparki.
  • Koniec z posługiwaniem się ustalonymi z góry dźwiękami. Teraz będziemy mogli nagrać własne odgłosy czy dźwięki i dołączyć je do postaci lub obiektów.
  • W grze znalazł się osobny obiekt – kalkulator, będący odpowiedzią na dzieło pewnego twórcy z pierwszego LBP.
  • Będzie można zaprojektować bardziej skomplikowanych przeciwników w LBP2 oraz zaprogramować ich reakcje na odpowiednie wydarzenia, słabe punkty i ogólny sposób działania.
  • Każdy gracz w LBP2 otrzyma własny profil na stronie LBP.me. Będzie tam można sprawdzać ich aktywność oraz rzucić okiem na tworzone przez nich plansze.
  • LBP2 obsłuży również kody QR. Będą one mogły być wydrukowane na reklamówkach, wizytówkach i innych rzeczach. Jak tylko przyłożymy taki kod do PS Eye to LBP 2 zacznie ładować odpowiedni poziom. Wygląda na to, że w końcu LBP 2 uzyska większe możliwości promocji.
  • Twórcy plansz będą mogli tworzyć dłuższe historie, gdzie podobnie jak w LBP będziemy szli po sznurku od razu do kolejnej planszy.
  • Pojawiła się nowa zabawka – linka do chwytania się i zapewne bujania na różnych powierzchniach. Media Molecule obiecuje, że to nie koniec atrakcji i kolejne będą się pojawiać z czasem.
  • DLC z LBP1 będzie działać w drugiej części. Chodzi tu nie tylko o kostiumy, ale również paczki z planszami czy materiałami.
  • Tym razem historia w trybie dla pojedynczego gracza skupiać się będzie na różnych okresach czasu. Na razie znane plansze to:
    • technologiczny renesans – alternatywna wersja znanej nam epoki. Leonardo da Vinci w stylu sackboyowym przeprowadzi nas przez świat technikaliów.
    • para i ciasto: Steampunk i impreza z ciastkami oraz herbatką. Nie pytajcie mnie…
    • neonowa propaganda – zimna wojna i sackboy wyzwalający robotników. Mroczna natura tego poziomu będzie w opozycji z oświetlającymi go neonami.
    • Puchowy High-tech. Zaawansowana technologia i zajączki, owieczki, czyli zimny, futurystyczny świat ze słodkimi zwierzątkami. Pasuje do sackboyowych przygód.
    • Organiczny projekt. Mają to być plansze, w których sackboy zbliży się do natury. Zawierać będą różnego rodzaju rośliny.

No i co Wy na to? W tej chwili robi to na mnie wielkie wrażenie i jeśli rzeczywiście Media Molecule odda w ręce graczy tak duże możliwości to może nie będą już potrzebne kolejne gry z serii Play, Create, Share. Chwilowo mam pewne obawy odnośnie samego kreatora – więcej opcji oznacza jeszcze więcej czasu poświęconego na dopracowanie poziomów, a już ostatnio było z tym trudno. Z drugiej strony w ten sposób powinniśmy dostać dużo bardziej różnorodną rozgrywkę, która może nawet oddalić się od platformówki w znaczącym stopniu. Mi by było odrobinkę szkoda, bo tak jak bijatyk, strzelanin i wyścigów nigdy nie zabraknie, tak platformówki wydają się być na wyginięciu.

Reklamy

7 Responses to “Media Molecule już oficjalnie przyznaje się do LBP2 plus pierwsze informacje”


  1. 1 Kocham Teppera, Rysława, Kennera i Emiela
    8 Maj 2010 o 10:28

    Dali sie w dupe jechać sony, trzeba było zotać wiernym idei ze nigdy nie zrobią LBP2

  2. 2 abc
    8 Maj 2010 o 12:48

    @up, głupoty gadasz

  3. 3 kemiru
    8 Maj 2010 o 12:55

    Na papierze to wygląda znakomicie. Jeśli dev. z MM wywiążą się z obietnic (?) to dostaniemy kontynuację z prawdziwego zdarzenia.
    Mnie osobiście najbardziej podoba się pomysł skupienia „fabuły” na różnych okresach historycznych. Kto wie, może będą nawiązania do historii Polski 😉

  4. 4 abc
    8 Maj 2010 o 13:10

    Media Molecule można zaufać.

  5. 5 deusz
    8 Maj 2010 o 13:16

    Taaaa… Taki rozbudowany edytor „zarządzany” padem. Już to widzę…

  6. 6 skylight
    8 Maj 2010 o 20:22

    To wszystko wygląda aż za kolorowo. Część obietnic może być trudna do spełnienia z przyczyn formalnych np. podkładanie własnych głosów – ludzie mogą nagrywać przekleństwa i obraźliwe teksty. Tak czy inaczej LBP2 to dla mnie absolutny must have.


Comments are currently closed.

Twitter

  • Jak to mawiają: easy cop. 11 hours ago
  • To dropnęło czy nie? 13 hours ago
  • Czy są firmy, które zajmują się przygotowaniem ofert np. dla aut na Otomoto? Nie komisy, sama oferta, fotki etc. 2 days ago
  • Technoznajomi: jaki smartfon tak do 300-400zł, żeby Pokemon GO ruszył i w sumie niewiele więcej? 3 days ago
  • Czego nie cierpię w Japonii: wyciąga z ciebie ostatni grosz tak długo, aż nie przekroczysz progu samolotu. Pokemon… twitter.com/i/web/status/9… 6 days ago

%d blogerów lubi to: