15
Kwi
10

Najlepsza gra 2009 roku w końcu trafi do Europy

Tak, oczy Was nie mylą. Wiem, że jest późna godzina, a ja od dawna planowałem się położyć, ale nie ma to wielkiego znaczenia w świetle informacji, że Demon’s Souls w końcu trafi do sprzedaży w Europie! Co prawda nie jest to jeszcze oficjalna zapowiedź, ale niemieckie USK nigdy mnie zawiodło.

Powyższy obrazek mówi wszystko. Namco Bandai podjęło rękawice wydania na naszej ziemi najbardziej hardkorowej gry tej generacji. Dla nas oznacza to, że gra powinna trafić również na półki polskich sklepów poprzez lokalnego dystrybutora tytułów Namco, czyli Cenegę.

Kotaku plotkuje, że premiera latem, w okolicach końca czerwca. Ja powinienem wtedy akurat kończyć drugie podejście i niezmiernie cieszę się, że wszyscy, którzy nie zdecydowali się na import będą jednak mogli zakosztować tej wymagającej, trudnej, ale jakże satysfakcjonującej przygody.

PS Atlus podał niedawno, że w Stanach do końca lutego sprzedaż Demon’s Souls osiągnęła pułap 280 tysięcy, co jest wynikiem prawie czterokrotnie lepszym od zakładanego (75 tysięcy). Ciekawe ile z tego to importy…?

[Kotaku]

15 Responses to “Najlepsza gra 2009 roku w końcu trafi do Europy”


  1. 1 Kazz
    15 kwietnia 2010 o 02:45

    Chciałbym w tę zagrać. Boję się jednak, że z powodu poziomu trudności mogę się do niej zrazić. Po raz kolejny mam dylemat,gdyby istniała możliwość wypożyczenia…

  2. 2 h4n5
    15 kwietnia 2010 o 07:18

    Gra nie jest aż tak trudna, wymaga po prostu sporo skupienia, lecenie na pałę kończy się szybką śmiercią i koniecznością powtarzania danego poziomu od zera. Konieczne też jest niestandardowe podejście do walki z niektórymi bossami, zamiast stawania przed nimi twarzą w twarz trzeba pokombinować, poszukać ich słabe strony, dogodny moment w którym można zadać jeden mały cios, Najwięcej powtarzałem Old Monka bo w jego komnacie nie było się gdzie schować, a sam boss był bardzo szybki 🙂 na szczęście okazało się że był też lekko ślepy 🙂

  3. 3 gurafikku
    15 kwietnia 2010 o 08:01

    no to może wreszcie ceny osiągną rozsądny pułap bo nadal 199 to jakaś chora cena

    • 4 Mariusz Stępień
      15 kwietnia 2010 o 11:39

      Nowa może i kosztuje te 199, ale na gametrade ludzie sprzedają po 140-160, więc jeśli komuś bardzo zależy to na pewno nie przepłaci. Raz widziałem nawet za 130 chyba, ale takie okazje bardzo szybko znikają.

  4. 5 skylight
    15 kwietnia 2010 o 08:51

    Myślę, że to tytuł, w który zagrała już zdecydowana większość tych co chcieli zagrać.

  5. 6 ethnoe
    15 kwietnia 2010 o 11:15

    Po tym co słyszałem o DS kupię na pewno, dobrze że trafi do dystrybucji w Polsce.

  6. 7 SimonX
    15 kwietnia 2010 o 13:47

    Ja nie jestem przekonany do tej gry jakoś, bo z tego co zrozumiałem, fabuła ma tam drugorzędne znaczenie, zatem nie wiem co by w niej miało sprawić, żebym chciał grać dalej?

    • 8 Beniamin Durski
      15 kwietnia 2010 o 14:38

      Rozgrywka. To tak jak Diablo 2, tam też nikt nie gra dla historii, ale to w niczym nie przeszkadza w tym typie gry.

      Zresztą 90% gier nie bazuje na historii, nie ma fabuły w ogóle lub ma szczątkową, która nie jest nawet tłem. Pod tym względem nasze medium jest baaaaaardzo biedne.

      • 9 SimonX
        15 kwietnia 2010 o 14:45

        No właśnie – Diablo 2 – to porównanie m.in. właśnie powoduje, że ja nie mam ochoty na DS 🙂 Zresztą mnie chyba (chwilowo mam nadzieję) gry właśnie zaczęły tak ogólnie nudzić, więc moja opinia się nie liczy 🙂

    • 10 h4n5
      15 kwietnia 2010 o 15:36

      Dla wyzwania, satysfakcji z pokonywania kolejnych wyzwań i niesamowitego klimatu którym ta gra mogłaby obdzielić setki innych gier.

  7. 15 kwietnia 2010 o 14:50

    Czy ta gra jest -aż tak- rewelacyjna, jak reklamują ją gracze? Bo mamy tendencję do przesadzania, a koncept gry oparty na śmierci… gracza trochę mi nie odpowiada.

  8. 12 h4n5
    15 kwietnia 2010 o 15:42

    A tak na marginesie, Emielu DS w ogóle dostał gdzieś tytuł gry roku, czy tylko Ty tak tą grę określasz? 🙂 Generalnie nie spieram się z tym i też uważam DS za grę 2009 roku odstającą wyraźnie od mainstreamu, pytam z ciekawości bo nie śledzę rankingów.

    • 13 Beniamin Durski
      15 kwietnia 2010 o 17:28

      Gamespot dał DS nagrodę w kategorii RPG 2009 roku. Więcej tytułów od dużych stron/magazynów nie pamiętam, ale kilka nominacji z pewnością było (chociażby GT czy IGN), a pamiętając jak trudny ma charakter ta gra to i tak nieźle :).

  9. 14 Beniamin Durski
    15 kwietnia 2010 o 17:33

    W zasadzie to zerknąłem teraz na stronkę Atlusa, czyli tutaj http://www.demons-souls.com/home.html i Demon’s Souls to gra roku według Gamespotu (dodatkowo najlepsza gra na PS3, RPG i nagroda za oryginalną mechanikę). Poza tym zebrała naprawdę dużo nagród od innych – najlepsze nowe IP oraz RPG od Gametrailers, najlepsza gra RPG od IGNu, 3 miejsce od Gamasutry :).


Comments are currently closed.

Twitter

  • Największym problemem w walce z Kaczyzmem jest niestety Schetyna i reszta jego przydupasów. ☹️ 25 minutes ago
  • Logika #tvpinfo 37% > 21+9+8+7+5%. 🤦‍♂️💆‍♂️ 2 days ago
  • Strasznie obrzydliwe audycje o sądach na TVP Info. Doskonale zrealizowane dla wyznawców, druga strona nie ma szans na taką ‘edukację’. 2 days ago
  • Sporo znajomych publikuje dziś foto z protestów. Też byłem. I wygląda na to, że bańka niestety mocno, kisimy się w swoim. 2 days ago
  • A poza tym, Lech zajebiście. (0:3) 1 week ago

