01
Kwi
10

Dogrywka #7

Oto nasz prezent świąteczny dla Was. Udało nam się nagrać najdłuższy podcast w niedługiej historii Niezgranych. Oczywiście inną sprawą jest czy komukolwiek uda się go przesłuchać do końca, ale liczymy, że uciekając na chwilę od rodzinnego zgiełku podołacie temu zadaniu. Warto szczególnie, że pod koniec Rysław mówi o naprawdę ciekawej książce, która już od samego słuchania opisu potrafi doprowadzić do szaleństwa.

Z rzeczy oczywistych i mniej typowych mówimy o dodawaniu usuwaniu funkcjonalności przez Sony, nowej konsoli przenośnej Nintendo i szalonych pomysłach Japończyków. Nie zapominamy pozdrowić kilku osób i powraca w całkiem długiej formie mitOLOgia. Potem już tylko gry, czyli Metro 2033, God of War 3, FF XIII i beta Blur

Ach, nie mogliśmy się zdecydować na jedną okładkę, więc tym razem po długich negocjacjach udało nam się uzyskać dla Was, aż 3! Każdy znajdzie coś dla siebie.

Podcast jest do pobrania stąd.

Wersja na iTunes – tutaj.

PS Utwór, który możecie usłyszeć na podcaście pochodzi ze strony 8bitweapon.

45 Responses to “Dogrywka #7”


  1. 2 kaczordrake
    1 kwietnia 2010 o 18:57

    Jeee!!! Biore sie za sluchanie 😉 . Najlepszy podcast

  2. 1 kwietnia 2010 o 19:21

    Kto nie słucha do końca podkastów? przyznawać się ! :>

  3. 1 kwietnia 2010 o 19:38

    no to bedzie czego sluchac do swiatecznego mycia okien 😉
    przyznac sie, kto nie myje okien swoim kobietom!

  4. 5 Mariusz Stępień
    1 kwietnia 2010 o 19:44

    …ale coś syczy okropnie

    • 6 Beniamin Durski
      1 kwietnia 2010 o 20:31

      Wiemy i przepraszamy, ale tap-chan nam nie wierzył, że syczy. Chyba myślał, że to Prima Aprilis ;).

  5. 1 kwietnia 2010 o 19:46

    Ha, jutro dluga droga samochodem. Bedzie jak znalazl. Dzieki!

  6. 8 arHitekt
    1 kwietnia 2010 o 20:19

    Jeeeee! Nareszcie!W desperacji przesłuchałem sporo szajsu kiedy Was nie było, pora wrócić na najwyższy podcastowy poziom 🙂

  7. 9 gryf79
    1 kwietnia 2010 o 20:19

    Kto to słyszał aby podkast dawać na noc. Panowie serca nie macie:) Ja do roboty muszę rano wstać.

  8. 10 LubiePograc
    1 kwietnia 2010 o 20:31

    To lubię, kiedy wchodzę na Niezgranych i wita mnie Dogrywka, THX panowie.

  9. 11 Shellac
    1 kwietnia 2010 o 21:16

    To będzie długa noc:)

  10. 12 Mrocznooki
    1 kwietnia 2010 o 21:21

    To jest to co tygryski lubią najbardziej ;D

  11. 13 Shun
    1 kwietnia 2010 o 21:42

    Lądujecie w RSSach :O 2h44min to jednak trochę przy długie ale krócej to aż głupio by było ^^’ Co do 3DS to pewno 5ta generacja Pokemonów będzie miała opcję widoku w tym nowych „3D”, no nie mogę się doczekać(i tak uważam, że największy klimat miało GSC na Colora 🙂

  12. 14 radmor
    1 kwietnia 2010 o 22:59

    ratujecie mnie przed smiercia z nudow podczas jutrzejszej drogi do domu 😉 dzieki, ze sie wam chcialo. wiecej napisze z domu po przesluchaniu 😉

  13. 15 Mariusz Stępień
    1 kwietnia 2010 o 23:45

    Świetny odcinek, oczywiście poza TRAGICZNĄ jakością nagrania. Gdybym słuchał Was pierwszy raz to pewnie po 5 minutach byłby delete… no poważnie, na słuchawkach nie idzie wytrzymać, te piski, syki czy huk wie co jeszcze rozsadzają głowę. Ustawiłem sobie equalizer w Winampie i niby było troszkęę lepiej, ale chyba nie o to chodzi. Wiem, że wiecie i jest Wam przykro z tego powodu – ok, oby się to częściej nie zdarzało 🙂

    Treść podcastu, sposób w jaki przekazujecie tę treść – klasa sama w sobie, przesłuchałem niemalże jednym tchem, co przy 3-godzinnym nagraniu o czymś świadczy. Chciałbym się do czegoś przyczepić (za te syki), ale no nie bardzo mam do czego. Nie będę się przecież czepiał, że Emiel to straszny maruda, bo to każdy wie i niech tak zostanie 🙂

    • 16 Beniamin Durski
      1 kwietnia 2010 o 23:57

      No, na słuchawkach jest niestety źle, to efekt naszej próby walki z cichością tap-chana z poprzednich podcastów :|.

      Tylko „maruda” chroni mnie przed linczem ;), ale ja wychodziłem z założenia wtykania szpilek, dlatego liczyłem, że ktoś najpierw posłodzi. Moje wewnętrzne dziecko naprawdę było odrobinkę rozczarowane, więc może stąd trochę żalu do SSM.

  14. 17 Shun
    2 kwietnia 2010 o 10:38

    O mój Boże… ale z Emiela jest dziwna osoba O_O Czy ty się aby nie zapomniałeś w tym ocenianiu GoWIII? Rozumiem, rozmyte tekstury, głupia fabuła… ALE SIĘ FAJNIE GRA. To twoje narzekanie już doprowadza mnie do szału. Ty grasz w tą grę, czy ją testujesz bo ja się już gubię. Gra mocno przywala i to jest w niej najwspanialsze. Właśnie Kratos jest taką osobą, która jest małomówna i tylko rozpierdziela wszystkich dookoła. Dla mnie gra dostaje 8/10 ale nie można tak po niej jechać no proszę -.-

  15. 18 Beniamin Durski
    2 kwietnia 2010 o 11:02

    Nie pisałem recenzji, tylko wyrażałem co mi się w tej grze nie podoba ;). Pamiętaj, że podcasty rządzą się swoimi prawami, jakbym chciał posłuchać prawdziwej recenzji GoW to bym wszedł na GT czy IGN i tam by mi powiedzieli dlaczego to jest gra na 9.5 ;). Swoją drogą 8/10 dla God of War to już byłaby porażka panów z SSM, tak jak się mówi, że 8/10 dla FF XIII to porażka Square Enix. Szkoda tylko, że w jednym wypadku jakoś wszyscy zapomnieli wystawiać takie oceny :P.

  16. 19 PeWu
    2 kwietnia 2010 o 13:16

    Ma ktoś do sprzedania GOW Collection? 🙂 Przed GOW3 muszę przejść dwójkę 😉 Nagadali mi na podcascie i sie napaliłem…

  17. 20 Mrocznooki
    2 kwietnia 2010 o 13:26

    W gruncie rzeczy jestem nawet w stanie zgodzić się z Emielem w temacie GoW-a III , wystarczy zrozumieć tok myślowy kolegi (a momentami nie jest to łatwe 😉 ) . Emiel musisz po prostu starać się nie zapętlać się w swoich wypowiedziach, bo dochodzisz do momentu kiedy sam sobie przeczysz . Tak czy siak podcast bardzo fajny i ogólnie po za jakością nagrania nie ma do czego się przyczepiać 🙂 Chciał bym zobaczyć skan książki o której opowiadał Rysław , bo muszę przyznać że strasznie mnie zainteresował nią.

  18. 21 Merib
    2 kwietnia 2010 o 14:00

    Podcast jak zwykle super, końcówka zastała mnie w centrum miasta, blisko empiku, także już jestem szczęśliwym posiadaczem tak zachwalanej przez Rysława książki „Hyperion”. Wydanie faktycznie jest b. ładne, będzie co czytać na wielkanoc.

    A co do wywodu Emiela to mnie nie tyle boli to że ktoś ma takie a nie inne zdanie, to to jak to zdanie wyraża w podcaście, który w końcu nagrywa się dla jakiejś publiczności. Powtarzanie „kaman” co 10minut, niewyszukane słownictwo, „pindźisiąt” i natrętne używanie angielskich słów w miejscach gdzie funkcjonują polskie odpowiedniki, sprawiają że Emiela słucha się najmniej przyjemnie.
    Ale żeby nie było zbyt krytycznie, to powiem Ci że bardzo lubię jak ktoś patrzy przytomnym okiem na tytuł, który jest reklamowany z każdej strony 😉

    Czekam na następny odcinek!

    • 22 Mariusz Stępień
      2 kwietnia 2010 o 14:26

      …z tym kaman faktycznie śmieszna sprawa, ale myślałem raczej o kimś innym. Mianowicie podczas słuchania po głowie chodził mi Olek „kaman” Lemlich 😉

  19. 23 PeWu
    2 kwietnia 2010 o 14:39

    OK, podcast już zakończony. Kilka moich opinii i komentarzy.

    Komentarze:
    1. Liniowość FF13 dla mnie będzie zaletą, a nie wadą. Zgadzam się z TapChanem jeśli chodzi o tą kwestię, i chętnie w przyszłości zagram w FF13. Otwartość świata wraz z zastanawianiem się co chwilę – „gdzie ja kur.. mam teraz iść” – wcale mi nie pomagają, a raczej zniechęcają.

    2. GOW3 jest pewnie kosmiczne, jeśli chodzi o „doznania”, jednak zapewne da się przyczepić do wielu kwestii. Na razie przeszedłem demko i jest fajnie, tyle, że pewnie tak samo jak w przypadku Killzone2 – szkopuł tkwi w szczegółach… np. tekstura ściany w korytarzu, jakości pokroju czasów Quake2.

    3. W końcu mam skąd czerpać namiary na książki warte poświęcenia im czasu. Tematyka SF wraz z elementami filozofii (Hyperion), które potrafią wpłynąć na to jak coś postrzegamy – tym bardziej!

    Uwagi:
    1. Podczas rozmowy często zdarza się, że ktoś pisze coś na klawiaturze (wyraźnie słyszalny odgłos), co skutecznie potrafi zdeprymować właśnie mówiącego, a także trochę denerwuje słuchacza.

    2. Emiel często mówi kilkukrotnie to samo. Nie mam nic przeciwko temu, aby dużo mówił, ale czasem nie ma już potrzeby powtarzać tych samych kwestii kilkukrotnie w trochę zmienionej formie.

    3. Problemy techniczne pod koniec, ale w sumie tylko podczas końcówki wypowiedzi Rysława o książkach, ciekawe czemu akurat wtedy 🙂

    Spostrzeżenie:
    Rysław to człowiek, który prawdopodobnie nie potrzebuje snu. Nie mam pojęcia skąd on czerpie te otchłanie czasu, które może spożytkować na granie i czytanie książek. To jest DZIWNE 🙂
    Proszę o uchylenie rąbka tajemnicy z tym związanej, bo taka wiedza przydałaby się pewnie większości ludzi 😉

    Dziękuję za świetny podcast!
    HOUK!

    PS. Przesłuchałem ostatnio podcast z Polygamii, i baaardzo nie podoba mi się, że tam każdy każdemu przerywa i często podjęte kwestie pozostają niedokończone… tak było w przypadku omawiania Yakuzy3. No i ten Tadek, który musi dominować w rozmowie.. ehh… 🙂

  20. 24 hanare
    2 kwietnia 2010 o 15:36

    Rysław pewnie czyta książki zamiast grać w MMO, ot i cała tajemnica.

    Podcast technicznie fatalny, merytorycznie fantastyczny. Wstyd, panowie, że kącik kulturalny bez Rysława nie istnieje.

  21. 25 adekk
    2 kwietnia 2010 o 17:45

    Emiel, gdzie Ty byłeś jak trwał konkurs na dubing GoW? 🙂

  22. 26 inzynier
    2 kwietnia 2010 o 17:58

    hehe… spoooooko… dobrze spędzone prawie 3 godziny 😉
    bardzo mi się spodobała opinia Emiela o GoW3… bo właśnie wczoraj kupiłem GoW2 żeby sie na 3 przygotować ;P
    Pytanie o 3DS.. czekać, czy kupić teraz DSi????

  23. 2 kwietnia 2010 o 19:58

    Czekać! Dzisiaj Sharp na konferencji prasowej pokazał publicznie technologię, która wedle plotek będzie w 3DS. I podobno robi BARDZO DUŻE wrażenie. Ja już się nie mogę doczekać.

  24. 29 Bloodergo
    2 kwietnia 2010 o 20:44

    Ten 8bitowy kawałek jest przezajebisty!

  25. 30 ethnoe
    2 kwietnia 2010 o 22:20

    Chyba najśmieszniejsza dogrywka, kilka razy dosłownie parsknąłem śmiechem. A już dziady grające na Wii to mistrzostwo 😀

  26. 31 dzikq
    3 kwietnia 2010 o 01:15

    Cieszymy się, że Rysław wrócił.

  27. 32 dzikq
    3 kwietnia 2010 o 02:03

    Jak zwykle nie dodaje mi komentarzy, nie wiem dlaczego 😛 Podcast jak zwykle oki

  28. 33 PowerControls
    3 kwietnia 2010 o 08:32

    Doszedlem do Emiela opowiadajacego o GoW 3 i odpuscilem, bo mi cisnienie skoczylo.

  29. 35 PowerControls
    3 kwietnia 2010 o 10:04

    Prawde? A co ma prawda do tego? Ja uwazam, ze jest swietna i to prawda. Emiel uwaza inaczej i to tez prawda. Gry sa dokladnie takie za jakie uwazaja osoby, ktore w nie graja. Co innego argumenty dotyczace skladnikow gry, ktore mozna oceniac w sposob absolutnie obiektywny np. technologia i tu Emiel bladzi. Ogolnie recenzowac trzeba z glowa. Rzadko sie to zdarza. Dlatego nie lubie recenzji, a recenzenci podnosza mi cisnienie. Zwlaszcza Ci nadmiernie narzekajacy.

    • 36 Beniamin Durski
      3 kwietnia 2010 o 10:10

      Od kiedy to na podcaście recenzujemy gry? 🙂

      • 37 PowerControls
        3 kwietnia 2010 o 10:41

        A dlaczego Twoja podcastowa wypowiedz o GoW3 nie jest recenzja? Moim zdaniem spelnia wszelkie wymagane kryteria. Byc moze recenzujesz nieswiadomie;-)

  30. 38 kimsim
    3 kwietnia 2010 o 13:29

    Co to za kawałek w przerwie? Proszę przynajmniej o autora.

    • 39 Bloodergo
      3 kwietnia 2010 o 15:34

      „PS Utwór, który możecie usłyszeć na podcaście pochodzi ze strony 8bitweapon.”

      Utwór Chip On Your Shoulder ;).

      • 40 inzynier
        3 kwietnia 2010 o 17:10

        sweeet 😀 no i jeszcze kilka wpisów i zapewnimy sobie Rysława w następnej Dogrywce ;]
        rozumiem, że kącik muzyczny już się na dobre zadomowił?

  31. 3 kwietnia 2010 o 18:26

    Dopóki będę znajdował jakieś fajne, darmowe kawałki – tak. 🙂

  32. 42 SimonX
    3 kwietnia 2010 o 23:35

    no to udało mi się wysłuchać wreszcie do końca 🙂 aleście wysmażyli długi ten odcinek 🙂
    więc tak (w kolejności, jak mi się co przypomni)
    1. o, super, że Rysław wrócił 😉
    2. końcówka przezabawna 🙂
    3. dziady z Wii też
    4. ogólnie podcast był… mindblowing
    5. 3ds – rozumiem doskonale o co chodziło Emielowi z tym ds 2,5 – chodzi o to, że to będzie kolejny DS z jakimś dodatkowym ficzerem, a nie zupełnie nowa konstrukcja handhelda
    6. ocena GoW3 – Emiel marudzi, ale pewnie ma trochę racji 🙂 z gow3 widziałem jak na razie demo i początek gry – zapewne będzie to poprawny, efektowny slasherek, ja na razie collection musze przejsc, co do słabej grafiki – nie chce mi się wierzyć
    7. FF XIII – panuje jakaś głupia moda na narzekanie na liniowość… moim ulubionym kiedyś gatunkiem były przygodówki poit&click… esencja liniowości 🙂 ale to nie znaczy że to słabe gry były przecież – jedynie gra liniowa może mieć spójną i ciekawą fabułę, dlatego zamierzam na pewno w XIII zagrać – to będzie mój pierwszy FF 🙂
    to tyle – wielkie dzięki za świetny podcast, idę spać 🙂 Wesołych Świąt!

  33. 43 skylight
    4 kwietnia 2010 o 06:18

    Wreszcie przesłuchałem do końca. Podcast jak zwykle trzyma poziom. Powrót Rysława cieszy. Emiel faktycznie się tym razem nieco zapętlił z GoWIII. To co powiedziałeś Emielu, to zapewne prawda tylko nijak ma się do Twojej oceny gry (9- czy 8+). Skupiasz na uwypuklaniu wad przez spory kawał czasu, do tego przekonujesz Rysława, że zbyt emocjonalnie podchodzi do gry a potem dajesz tak wysoką ocenę ? Kaman 😛 Pół biedy, że to GoW, każdy sobie sprawdzi ale przy podobnym omówieniu mniej znanej gry miałbym problem czy kupować czy nie. I jeszcze odnośnie oceny systemu walki przez Tap-chana: jesteś totalnie niekonsekwentny w tym co mówisz, narzekasz, że Kratos ma 2 kombosy na krzyż w przeciwieństwie do jakże finezyjnej pod tym względem Bayonetty a chwilę później zawzięcie bronisz liniowości FF tłumacząc, że przecież Finale zawsze takie były. No więc Kratos też zawsze taki był,nieprawda? Nadmierna rozbudowa systemu walki w III byłaby równie karkołomna co robienie z FF sandboxa 😛
    Kącik kulturalny FTW!

  34. 44 radmor
    4 kwietnia 2010 o 14:07

    I ja przesluchalem do konca.
    1) Ludzie tu tragizuja z jakoscia nagrania. Faktycznie cos tam szumi i pod koniec szczegolnie jak Ryslaw mowil bylo juz zle, ale ogolnie strasznie mi to nie przeszkadzalo. Tak samo to, ze czasem ktos postuka w klawiature co ledwie slychac. Nie przesadzajcie juz, strasznie delikatne uszy maja co poniektorzy (jaki piekny rym 😉 ).
    2) Zgodze sie za to z tym powtarzaniem i walkowaniem w kolko tego samego, szczegolnie przez Emiela 😉 Czasem nie ma sensu juz ciagnac tematu i sie powtarzac, pora przejsc do nastepnego.
    3) Mimo tego co napisalem w punkcie 2 super, ze podcast taki dlugi 😉 Standardem powinno byc 3h 😉
    4) Rowniez zazdroszcze Ryslawowi ilosci czasu na granie i czytanie 😉 Teraz moze i byl chory to pewnie mial jeszcze wiecej, ale mimo wszystko spi chyba 2h na dobe 😉

    Wesolych swiat 🙂

  35. 7 kwietnia 2010 o 15:40

    Ad Metro 2033 (o ile dobrze zrozumiałem). Drogi Ryławie, połączenie się nazistów i komunistów w Metro byłby trudne ze względu na to, że naziści zwalczali komuchów i ich bardzo nie lubili. Tak, wiem – pakt Ribentropp – Mołotow, ale to była gra pozorów, ktora dziwila nawet samego Stalina. Już Mein Kampf wyraźnie zakładał ruch antykomunistyczny, poza tym: przemysłowcy dlatego wspierali Hitlera, bo zwalaczal komunizm, a co za tym idzie ruchy zawodowe. BTW. No i jeszcze pakt antykominternowski.


Comments are currently closed.

Twitter


