30
Mar
10

Czytelnia #1

Postanowiłem powrócić z cyklem, który publikowałem na łamach Polygamii dość dawno temu, ale z racji braku odzewu – zaniechałem. Potem zauważyłem, że z racji braku przymusu pisania o tekstach innych, czytam znacznie mniej. Stąd z jednej strony celem podzielenia się z Wami interesującymi publikacjami, a z drugiej celem zwiększenia samodyscypliny wracam z Czytelnią – cyklicznym, ale nieregularnym podsumowaniem ciekawych tekstów znalezionych w internecie. Oczywiście ograniczę się jedynie do tych w języku polskim i angielskim – reszta pewnie nie znalazła by szerszego uznania. Zapraszam zatem do lektury.

Setting the Pace – Tim Henderson z australijskiego IGNu poświęca swój tekst bardzo istotnemu w naszej ulubionej rozrywce zagadnieniu jakim jest tempo rozgrywki. Czy deweloperzy przykładają dostateczną wagę do tego, czy w każdym miejscu w grze wiemy co dalej zrobić? Często tak naprawdę wystarczy jeden słabszy moment, aby odechciało nam się w jakichś tytuł dalej grać. Tim podaje przykład kilku gier, świetnych ze świetnym tempem, ale i świetnych, ale z tempem fatalnym. Tak, ja też Wind Wakera nie skończyłem.

Tokyo Beat Down: The Story of Yakuza – Teksty o Yakuzie warto promować z tego tylko powodu, że są o Yakuzie. Dodatkowo fajnie, jeśli możemy się z nich czegoś nowego dowiedzieć. Zdawałem sobie sprawy, że części na PS2 nie były wielkimi hitami, ale nie wiedziałem, że decyzje Segi aż tak podyktowane były szacunkiem dla fanów. Tym bardziej cieszy sam fakt ukazania się u nas trzeciej części (muszę w końcu odłożyć tego FFXIII i się za nią zabrać…), która przecież swoje już w Japonii zarobiła. Jeśli chcecie dowiedzieć się jak to było z tą lokalizacją gier Nagoshiego, to przeczytajcie tekst na 1Upie. Nie było łatwo.

Wywiad z Shigeru Miyamoto część I i część II – Shigeru Miyamoto to chyba jedna persona tworząca gry, która oficjalnie dostała zakaz opowiadania o swoich hobby. Wynikało to z tego, że często to one inspirowały kolejne kreacje tego autora, a Nintendo chciało uniknąć zbyt wczesnego zdradzania tajemnic konkurencji. Tym razem Miyamoto nie mówi o swoich obecnych zainteresowaniach, ale opowiada jak się bawił w młodości, a także co sądzi o brutalności w grach. A w zasadzie dał wyraźnie do zrozumienia, że sądzi niewiele.

Reklamy

6 Responses to “Czytelnia #1”


  1. 1 ethnoe
    30 marca 2010 o 21:15

    Mam nadzieję że tym razem będziesz kontynuował czytelnię, sam rzadko odwiedzam zagraniczne serwisy i dobrze mieć wybór najciekawszych artykułów.

  2. 2 inzynier
    31 marca 2010 o 08:39

    ..potwierdzam 🙂

  3. 31 marca 2010 o 10:15

    ooo… w koncu czytelnia wrocila 🙂

  4. 31 marca 2010 o 12:35

    Ciekawe artykuły, dzięki 🙂

  5. 5 Werty
    31 marca 2010 o 15:14

    „Oczywiście ograniczę się jedynie do tych w języku polskim i angielskim”
    Po co się ograniczać? 😛

    • 6 Mariusz Stępień
      31 marca 2010 o 16:29

      Właśnie, po co? Po chińsku czy tam arabsku też są pewnie fajne teksty, nie ma sensu się (nas) ograniczać 🙂


Comments are currently closed.

Twitter

  • Jaka jest szansa, że na locie do Tokio koło Ciebie siądzie Anita Włodarczyk? Jak widać, jest. 😱🇯🇵 15 hours ago
  • Wiem, że jestem late to the party, ale Nocny Kochanek... 🙈❤️❤️❤️🤷‍♂️ 16 hours ago
  • RT @ZachHonig: Austrian and Turkish have onboard chefs, and this is how they cook/plate so consistently - DO&CO's in-house video production… 5 days ago
  • 13 grudnia 2011, wypuszczamy preskę o nowym layoucie Niezgranych, z inwestorem. #dobreczasy https://t.co/BMNO5lnTBf 1 week ago
  • Nowa appka Hulu - wow jaka ładna. 1 week ago

%d blogerów lubi to: