29
Mar
10

Sony robi krok w tył – zapowiedź firmware’u 3.21

Już w najbliższy czwartek, czyli 1 kwietnia, Sony wypuści nowe oprogramowanie do swojej konsoli, które USUNIE możliwość instalowania innych systemów operacyjnych na PS3. Będzie to JEDYNA zmiana. Posiadacze modeli Slim nie mają takiej możliwości od początku, więc firma postanowiła zrównać wszystkich klientów, szkoda, że zrównać w dół.

Podano również powód takiego działania, chodzi o bezpieczeństwo, ale zapewne nie użytkowników i ich sprzętu, a samego Sony, które wiele straci, gdyby konsola została złamana. Ken Kutaragi nie byłby zadowolony, w końcu jego wizja PS3 jako urządzenia mogącego wszystko coraz bardziej odchodzi w cień.

Szkoda tylko, że Sony odbiera nam funkcjonalność, która formalnie była dostępna przez kilka lat życia konsoli. Jasne może nie była najbardziej popularna, ale sądzę, że kilka osób wybrało właśnie dlatego PS3 (ponad np. Xboxa 360). Przecież to nie jest tak, że nagle panowie z Sony sobie uświadomili, że ułatwiają zadanie ludziom próbującym złamać sprzęt, chyba liczono się z tym już w dniu premiery?

Co gorsza zwykli użytkownicy będą musieli pobrać ten nic niewnoszący firmware, by móc zalogować się do PSNu, a sensownych zmian jak nie było, tak nie ma. Pamiętajcie tylko, że jeśli akurat macie zainstalowanego Linuxa to przekopiujcie wszystkie ważne dane wcześniej, bo po instalacji firmware’u 3.21 stracicie dostęp do partycji z drugim systemem.

[via PS Blog]

18 Responses to “Sony robi krok w tył – zapowiedź firmware’u 3.21”


  1. 1 BaRiBaL
    29 marca 2010 o 04:34

    Czyzby poklosie ostatnich zabaw geohota i innych? To wyglada jak chwytanie sie brzytwy. Lipa Sony, lipa.

  2. 29 marca 2010 o 06:52

    cholera – jak na zlosc kilkanascie dni temu zainstalowalem Linuxa 🙂
    swoja droga ciekaw jestem, co sie stanie z ta moja partycja – jak sie okaze, ze bede musial robic format calego dysku, to chyba mnie krew zaleje…

  3. 3 SimonX
    29 marca 2010 o 08:35

    Ja nie będę za to wieszał psów na sony. Jeżeli to ma zapobiec złamaniu konsoli, to jestem za. Sam z tego nie korzystam. Jasne, niewielki odsetek posiadaczy ps3 pewnie ma linuksa na ps3 – jeszcze mniejszy odsetek z tego odsetka z niego korzysta, ale trudno – jest to dodatkowa funkcjonalność, która staje się groźna – no to ucinają. Jak dla mnie, nie ma o co robić hałasu. Jak kogoś to naprawdę zaboli, to może zwrócić konsolę, jako produkt niezgodny z umową. Nie wiem jak z premierowymi konsolami, ale niedawno kupione konsolki na pewno uda się zwrócić. Jest naprawdę ktoś, dla kogo linux na ps3 jest aż tak ważny?

  4. 4 skylight
    29 marca 2010 o 09:06

    Mnie to rybka i tak mam SLIMa 🙂 Wcześniej zresztą miałem grubaskę 40gb i też nie miałem czasu/siły/ochoty na zabawę z Linuxem. Tym bardziej jak poczytałem, że ten Linux na ps3 to w zasadzie taka sztuka dla sztuki.

  5. 5 Mariusz Stępień
    29 marca 2010 o 12:01

    @Sialala przygotuj się na najgorsze, mnie czeka to samo. Wgranie nowego FW na pewno nie zrobi porządku z partycjami bez formatu, to z technicznego punktu widzenia jest raczej niewykonalne. No chyba, że nie zależy Ci na tych 10GB dysku.

    @SimonX: „Jest naprawdę ktoś, dla kogo linux na ps3 jest aż tak ważny?” – dla mnie był naprawdę ważny przez jakieś 3 miesiące. Nie z wyboru, a z konieczności (pozbyłem się wysłużonego PC). Z tego co czytałem na zagranicznych forach, to całkiem sporo osób korzysta z tej możliwości na co dzień. No ale zgadzam się, że jeśli dzięki temu jeszcze pół roku (powiedzmy) PS3 ma pozostać niezdobyta, to spoko, niech blokują.

  6. 6 Mariusz Stępień
    29 marca 2010 o 12:14

    Dzwoniłem właśnie na infolinię i Pan powiedział, że „informacja jest niepotwierdzona (he he…), nie dostali jeszcze żadnych informacji z centrali”. W sumie odniosłem wrażenie, jakby ode mnie się o tym dowiedział 😉

  7. 7 Mariusz Stępień
    29 marca 2010 o 12:17

    Aha, zwróćcie uwagę na to, że pod wpisem na blogu (pod tytułem wpisu) stoi: „Countries: AE, AU, GB, IE, NZ”… ciekawe.

  8. 29 marca 2010 o 12:28

    mam nadzieje, że to żart z okazji prima aprilis. Nie dlatego, że Linux jest mi do czegoś potrzebny, i tak mam Slima, ale może zamiast wywalenia tej funkcjonalności szykują dla nas jakiś zaskakujący update.

    • 9 skylight
      29 marca 2010 o 12:32

      Firma, która potrafi „wyprodukować” 29 lutego 2010 raczej nie ma aż takiego poczucia humoru 🙂

    • 10 Mariusz Stępień
      29 marca 2010 o 12:52

      hehe, o tym samym rozmawiałem z człowiekiem z infolinii i wspólnie doszliśmy do wniosku, że to chyba jednak zbyt poważna firma, by takie żarty sobie urządzać 😉

  9. 12 skylight
    29 marca 2010 o 12:31

    @Mariusz: spoko, niech blokują tylko troszkę to z punktu widzenia marketingowego słabo wygląda. Coś co było od zawsze i czym się chwalono jest zabierane. Widocznie ten cały geohot uderzył celnie lub prawie celnie. Niestety gry na ps3 nie sprzedają się w jakichś gigantycznych ilościach i spiracenie konsoli w tym momencie byłoby brzemienne w skutki, szczególnie w takich krajach jak pl. Podejrzewam, że pewne luki w zabezpieczeniach zostały załatane wraz ze wprowadzeniem modelu SLIM. Głupio będzie jeśli, jako posiadacz chudziny, też będę musiał instalować ten soft bo uaktualnienia od Sony to zawsze jest mniejsza lub większa loteria 🙂

  10. 29 marca 2010 o 15:21

    Ten linux na ps3 (czyli w trybie wirtualizacji) chodził gorzej niż na komputerze PentiumIII za 200zł. Dla mnie strata jest znikoma.
    Szkoda jedynie możliwości pouczenia się programowania na Cellu.

    Jak ktoś naprawdę nie posiadał komputera i do tego używał PS3 to czeka go miłe rozczarowanie, zainwestuje te 200zł na Allegro i dostanie spooooro szybszy sprzęt komputerowy. I oczywiście podłączy go do tego samego telewizora bez problemu. Myszka i klawiatura z PS3 też podejdzie, w najgorszym razie przez przejściówkę USB-BT.

  11. 14 gear
    29 marca 2010 o 16:05

    Jak ktoś używa PS3 do poskramiania Cell’a to nie zainstaluje update, proste.
    A do gier kupi następny egzemplarz PS3.

  12. 15 Igor
    29 marca 2010 o 22:36

    Można podziękować tylko piratom, których poczynań panowie z Sony się boją.

  13. 30 marca 2010 o 09:33

    swoja droga trolle z calego swiata maja niezle uzywanie na Sony ostatnio – najpierw sprawa z 29 lutego, teraz wyrzucanie OtherOS…
    wystarczy poczytac komentarze na Poly (z naszego podworka) i na Eurogamerze (z podworka europejskiego), zeby zobaczyc, ze wojny fanbojow trwaja w najlepsze. ze tez sie ludziom chce 🙂


Comments are currently closed.

Twitter

Najpopularniejsze wpisy


