16
Mar
10

Sony przyznaje się do błędu, a Atlus świętuje dobre wyniki, czyli jeszcze raz o Demon’s Souls

Wielkiego żalu do Sony mieć nie można, bo i tak starają się wychodzić poza pewne ustalone z góry ramy wydając choćby Heavy Rain, ale jednak niewydanie Demon’s Souls „to był błąd”. Cieszy, że takie słowa padają z ust reprezentanta firmy, może przy okazji drugiej części (jeszcze nie została zapowiedziana) uda się zrehabilitować wydając grę w Europie.

Przypomnę, że SCE zrezygnowało z dystrybucji Demon’s Souls na zachodzie uznając, że jest to zbyt niszowy projekt, który nie zyska u nas popularności. W Japonii w pierwszym rzucie do sklepów trafiło raptem 15 tysięcy sztuk. Na szczęście Atlus postanowił zaryzykować i podjął się lokalizacji oraz dystrybucji w Stanach Zjednoczonych, skąd większość z nas zakupiła grę. Dotychczasowe wyniki mówią o sprzedanych ponad 300 tysiącach sztuk, więc spokojnie możemy założyć, że Demon’s Souls przekroczyło wyznaczoną dla niego niszę.

Przy okazji pomogło to Atlusowi w osiągnięciu naprawdę dobrych wyników finansowych za pierwszą połowę roku fiskalnego. 4.15 miliona dolarów to może wynik malutki przy obrotach Activision, ale dla takiej małej firmy jest to wzrost o ponad 236.1% względem tego samego okresu w roku poprzednim. Przyszłość również objawia się w nietypowych barwach, bo Atlus planuje wydać 3D Dot Game Heroes , Persona 3 Portable, Shin Megami Tensei: Strange Journey oraz  Trauma Team. Miejmy nadzieję, że dalej pójdzie im równie dobrze, w końcu to jedna z niewielu firm, która nie boi się dostarczać nam ciekawych, japońskich gier.

[1UP, Siliconera]

Advertisements

2 Responses to “Sony przyznaje się do błędu, a Atlus świętuje dobre wyniki, czyli jeszcze raz o Demon’s Souls”


  1. 1 marvelous
    16 marca 2010 o 20:55

    Szkoda. Wolałbym, żeby dystrybutorem został Atlus – świetnie wydaje swoje gry.

  2. 2 igor
    17 marca 2010 o 09:41

    Nie mogę się doczekać jakiegoś MegaTena wna PS3…


Comments are currently closed.

Twitter


%d blogerów lubi to: