03
Mar
10

Najlepsza gra z Xbox Live Indie Games sprzedała się w liczbie 200 tysięcy

„Najlepsza” to oczywiście moja subiektywna opinia, ale myślę, że spokojnie możemy założyć, że I MAED A GAM3 W1TH Z0MB1ES 1N IT!!!1 odniosło największy sukces rynkowy. Po bardzo pozytywnych tekstach na Kotaku, Destructoidzie i kilku innych, gra zdobyła również tytuły najlepszej Indie gry IGA oraz IGNu, a teraz Ska Studios pochwaliło się, że osiągnęli sprzedaż ponad 200 tysięcy kopii. Taki wynik udało się uzyskać głównie dzięki cenie wynoszącej 1$, popularnej tematyce (zombie!!1) oraz typowej mechanice. Wisienką na torcie jest jednak rewelacyjna piosenka tytułowa.

Sukces jest tym bardziej warty pochwalenia, że sprzedaż na Xbox Live Indie Games z reguły nie jest wysoka, a sami twórcy często nie traktują jej jako rzeczywistej platformy. Gamasutra zwraca jednak uwagę, że nie powinniśmy Indie Games porównywać do AppStore, gdzie co prawda niektóre wyniki szokują, ale większość jest bardzo niska, a masowe wypuszczanie tytułów nie pomaga. Ja swego czasu przedstawiłem kilka rzeczy, które Microsoft mógłby poprawić w swojej usłudze i cieszy mnie, że ktoś tam na górze myśli podobnie i część z nich została wdrożona w życie (m. in. słusznie zmieniono nazwę z Community Games na Indie).

[źródło]

Reklamy

5 Responses to “Najlepsza gra z Xbox Live Indie Games sprzedała się w liczbie 200 tysięcy”


  1. 1 KuFeL
    3 marca 2010 o 09:39

    mnie trochę zaskoczyła ta informacja. 200 tyś kopii po 1$ wobec 40 mln konsol to jakiś śmieszny wynik. Przynajmniej moim zdaniem, chociaż mówię to z perspektywy gracza PC/PS3. Nie znam specyfiki XBL.

  2. 2 Karmazynowy
    3 marca 2010 o 11:03

    Koleś świetnie zagrał na filmiku.

  3. 3 Filon
    3 marca 2010 o 12:28

    Kurde Crimsonland na PC wymiatal, a widze ze to klon…

  4. 4 Beniamin Durski
    4 marca 2010 o 02:25

    Oj, zdecydowanie nie znasz specyfiki rynku. Taki wynik, jeśli chodzi o Indie Games jest rewelacyjny. Przede wszystkim usługa jest dostępna tylko w wybranych regionach i w ogóle nie jest reklamowana.

    Jeśli zaś chodzi o normalną sprzedaż to wcale nie jest to zły wynik. Po pierwsze – procent osób podłączających konsole do sieci wcale nie jest taki wysoki, druga sprawa, że mnóstwo ludzi nie kupuje gier w usługach sieciowych z powodu ich charakteru, braku możliwości odsprzedaży itd.

    Sprzedaż czasem jest dużo niższa, choć trzeba pamiętać, że ceny na Xbox Live Arcade i PSN są dużo wyższe, nie znajdziesz tu gier za 9,99$ czy 36zł.

  5. 5 KuFeL
    4 marca 2010 o 13:33

    Pewnie że się nie znam. Tematem interesuję się czysto hobbistycznie, plus od lat parunastu gram. Gry Indie są coraz bardziej na fali, i mam nadzieję że to będzie szło w tym kierunku co pozwoli mniejszym studiom na większą śmiałość w realizacji różnych projektów.

    Cena musi być niska, bo jak sam napisałeś, funkcjonalność jest ograniczona, często gry są dość krótkie. Problem w tym że gros tej kasy zabiera właściciel platformy. Dlatego właśnie PC wciąż trzyma się dobrze.


Comments are currently closed.

Twitter

  • Największym problemem w walce z Kaczyzmem jest niestety Schetyna i reszta jego przydupasów. ☹️ 28 minutes ago
  • Logika #tvpinfo 37% > 21+9+8+7+5%. 🤦‍♂️💆‍♂️ 2 days ago
  • Strasznie obrzydliwe audycje o sądach na TVP Info. Doskonale zrealizowane dla wyznawców, druga strona nie ma szans na taką ‘edukację’. 2 days ago
  • Sporo znajomych publikuje dziś foto z protestów. Też byłem. I wygląda na to, że bańka niestety mocno, kisimy się w swoim. 2 days ago
  • A poza tym, Lech zajebiście. (0:3) 1 week ago

%d blogerów lubi to: