01
Mar
10

Sony: Wiemy, że nie możecie się zalogować do PSNu [Aktualizacja]

Oj tym razem Sony lekko przedobrzyło. Co prawda jest już dosyć późno, więc większość graczy z Europy pewnie nie zdąży nawet zauważyć problemu, ale na PS3 spadła kolejna plaga, a może lepszym słowem byłby wirus, który nie tylko nie pozwala logować się do PSNu, ale w zasadzie kompletnie uniemożliwia granie w gry.

Zaczyna się dość zwyczajnie od błędu logowania i informacji z numerkiem 8001050F. Niestety to dopiero początek problemów, bo w tym momencie:

  • nie możemy uruchamiać gier z płyt (wyrzuca nas ponownie do XMB, a trofea zdobyte w danej grze znikają z listy)
  • nie możemy uruchamiać gier z PSNu (część z nich przechodzi w tryb trial, tak jakbyśmy nie byli ich właścicielami)
  • uszkodzone mogą zostać niektóre tapety na konsoli
  • data w konsoli przestawia się na 31 grudnia 1999 roku

Problem dotyczy jedynie starych modeli konsol, więc posiadacze Slimów powinni być spokojni. Patrząc na pełny opis to naprawdę brzmi to jak jakiś psnowy wirus. Oczywiście bardziej prawdopodobne, że to jednak jakiś problem po stronie Sony (firma wprowadzała spore zmiany na stronie www przez weekend), choć niektórzy użytkownicy zgłaszają, że nawet w konsolach niepodłączonych do sieci występuje zjawisko braku możliwości odpalania gier.

Można również przyjąć dość ciekawą teorię spiskową mówiącą o tym, że po prostu oprogramowanie lub sprzęt na konsolach Fat nie może przekroczyć daty 28 lutego 2010 roku, troszkę jak pluskwa milenijna i rok 2000. Brzmi troszkę irracjonalnie, ale patrząc po forach internetowych to wygląda na to, że problem naprawdę dotyczy dużej grupy posiadaczy PS3.

Na koniec dobra wiadomość. Sony na swoim Twitterze poinformowało, że:

„Wiemy, że wielu z Was ma problemy z podłączeniem do PSNu i tak, przyglądamy się sprawie. Czekajcie na kolejne informacje.”

AKTUALIZACJA: Cóż wygląda na to, że samo Sony doszło do podobnych wniosków co zdenerwowani posiadacze PS3 – jest to problem zegara systemowego i firma daje sobie 24 godziny na poprawę sytuacji. Nieoficjalnie większość zgaduje, że błąd powinien sam zniknąć, gdy w systemie będzie już istniejąca data (1 marca 2010 roku zamiast 29 lutego). Na szczęście reprezentanci Sony informują, że ich inżynierowie nie pójdą dzisiaj spać, bo pracują nad rozwiązaniem. Teraz dopiero jestem spokojny o moją konsolę.

[źródło: EU PS forum, US PS forum i inne]

51 Responses to “Sony: Wiemy, że nie możecie się zalogować do PSNu [Aktualizacja]”


  1. 1 Razer
    1 marca 2010 o 03:34

    No niezła masakra. Ciekawe czy to tylko chwilowe czy będą się z tym dłużej męczyć.

  2. 2 SimonX
    1 marca 2010 o 06:56

    dobrze, że nie wyskakują z poradami w stylu tamtej kanapki podczas instalacji…
    „wiemy, że psn nie działa – pracujemy nad problemem, tymczasem wy wstańcie trochę od konsoli i wyjdźcie na świeże powietrze” 🙂

  3. 3 skylight
    1 marca 2010 o 07:18

    Ja się cały czas zastanawiam dlaczego Sony nie chce podkupić kilki „młodych zdolnych” od konkurencji żeby zaprowadzili wreszcie właściwy porządek w kodzie usługi sieciowej.

  4. 4 pablos
    1 marca 2010 o 08:05

    siem co sie dzieje wyskakuje mi taki tekst NIE MOZNA UKONCZYC REJESTROWANIA INFORMACJI O TROFEACH.GRA ZOSTANIE ZAKONCZONA (8001050F0) nie mozna sie laczyc z netem i wogole grac aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa pomocy !!!!!!!!!!!!!! moje gadu gadu 2396972

  5. 5 sempler
    1 marca 2010 o 08:11

    i pewnie jeszcze będą chcieli kase za usunięcie „usterki”. Totalnie się zlamili.

  6. 6 Zelo87
    1 marca 2010 o 08:48

    mam ten sam problem 8001050F 😦

  7. 7 bład...
    1 marca 2010 o 09:02

    cholera,u mnie jest to samo….

  8. 8 nosi
    1 marca 2010 o 09:06

    masakra.przychodze z pracy a tu ten bład.wszystko mam dokladnie tak jak napisane wyzej.zla data, nie mozena grac o trofea znikaja!widze ze duzo ludzi ma ten problem…oby szybko naprawili ten blad

  9. 9 gurafikku
    1 marca 2010 o 09:16

    bo wg Sony faty powinny już dawno zdechnąć, a tu jakimś cudem 28.02.2010 jeszcze działają ;> przecież miały paść miesiac po skończeniu gwarancji

    • 10 Sempler
      1 marca 2010 o 10:15

      Mi się zepsuł laser dokładnie rok po zakończeniu gwarancji ^^ przypadek?

  10. 11 shurr
    1 marca 2010 o 09:23

    Mam to samo a nawet konsola nie była podłączona do netu. Jak będziecie wiedzieli coś jak to usunąć to dajce znać.

  11. 12 cokan
    1 marca 2010 o 09:28

    oby to sie nie skończyło masowa wycieczka do sklepu po ps3 :(((

  12. 14 Gregor
    1 marca 2010 o 09:38

    PSN padlo w wielu krajach,nie zostaje nic innego jak cierpliwie czekac.ciekawe czyja to wina?????

  13. 15 CZARNY
    1 marca 2010 o 10:03

    KURDE TO JAKIŚ GRUBSZY WĄTEK WIDZĘ:-)U MNIE JEST TO SAMO PODCZAS ODPALANIA HEAVY RAIN TAKA NIESPODZIANKA…TROFEA POSZŁY SIĘ WALIĆ,DATA ZMIENIŁA SIĘ NA 01/01/2000 I POZA TYM WSJO LATA.ZASTANAWIA MNIE TYLKO JAK MOŻLIWOŚĆ LOGOWANIA MA SIĘ DO TYCH KTÓRZY NIE MAJĄ KONSOL PODŁĄCZONYCH DO NETU A ZWYCZAJNA ZMIANA DATY SPOWODOWAŁA PODOBNE ZMIANY MYŚLENIA CZARNEGO GRUBASA…PLUSKWA???ATAK TERRORYSTÓW???UFO???KONIEC ŚWIATA!!!!
    BEKA Z WAS.ONI SAMI NIE ZA BARDZO WIEDZĄ CO JEST GRANE A PO AKTUALIZACJI SOFTU NA SERWERZE MUSZĄ WSZYSTKO JESZCZE RAZ PRZEŚLEDZIĆ…
    IDZIE WIOSNA WIĘC ZAMIAST ZAMULAĆ PRZED TELEWIZOREM WYWALCIE SWOJE BLADE CIAŁA NA DWÓR:-)

  14. 1 marca 2010 o 10:16

    czyli dzisiaj wypinam kabel od mojego grubasa zanim go włączę :]

  15. 18 dragonow
    1 marca 2010 o 10:17

    u mnie na fat80gb data sie zmienila 1.1.2000, ale gry chodza.

  16. 19 skylight
    1 marca 2010 o 12:02

    Sony FTW! Czy jakiś właściciel chudzielca doświadczył ww problemów ?

  17. 20 gurafikku
    1 marca 2010 o 12:03

    ja nie i z osób znajomych mających slimy również nie 🙂

  18. 21 sammer
    1 marca 2010 o 12:38

    SONY przedobrzyło i niestety jest jak jest nie ma grania w sieci a ten problem z 8001050F nie wiem czy starczy im tydzien może miesiąc!!!Coś za coś ale czemu My gracze musimy cierpieć za ich błędy!!!

  19. 1 marca 2010 o 13:14

    a moge wlaczyc konsole nie podlaczajac ja do netu? tez bedzie mi sie walic?

  20. 24 sammer
    1 marca 2010 o 13:22

    Błąd nie dotyczy użytkowników PS3 w wersji Slim, także oni mogą spokojnie grać na swojej konsoli. Jeśli zostaliście już dotknięci 8001050F, to radzimy nie próbować synchronizacji trofeów – istnieje ryzyko ich usunięcia.

  21. 1 marca 2010 o 13:24

    Mam 80gb fata, ale zastanawiam sie, czy moge grac nie majac podlaczonej konsoli do netu.

  22. 1 marca 2010 o 13:29

    No a ja myślałem że sam jestem z tym problemem

  23. 1 marca 2010 o 13:31

    wszystkie gry, ktore maja system pucharkow sa udupione. nie mozna zatem grac w zadna gre, ktora te cholerne, mi osobiscie potrzebne jak krawat krowie pucharki wspiera. gry bez pucharkow takich problemow nie wykazuja – Ridge Racer 7 uruchamia sie bez problemow, podobnie jak np. Everyday Shooter.
    sprawdzanie dostepnosci patcha dziala bez problemow (i wyskakuje informacja, ze najnowszy firmware jest juz zainstalowany), ale nie dziala ustawianie godziny przez internet. reczne przestawienie daty oczywiscie nic nie daje. proba uruchomienia gry obslugujacej pucharki po przestawieniu daty skutkuje oczywiscie bledem.
    dawno nie bylem tak wkurzony na zaden sprzet A/V. mialbym to gdzies, gdyby nie jedno „ale” – cala heca wyskoczyla w momencie, gdy Heavy Rain zaczal sie rozkrecac na dobre. a ja chcialem ta gre dzis skonczyc.
    jesli okaze sie, ze jedynym sposobem jest wymiana sprzetu (chodza takie plotki po zachodnich portalach), to zazadam zwrotu pieniedzy i chyba jednak rzuce to hobby na rzecz jakiegos innego, mniej zaleznego od poziomu rozgarniecia inzynierow pracujacych nad hard i softwarem…

  24. 28 sammer
    1 marca 2010 o 13:33

    Nie wiem możesz miec jedynie inna date i godzine

  25. 29 yebaka
    1 marca 2010 o 13:52

    Po ustawieniu ręcznie daty na 1 marca 2010 Bioshock 2 wstaje bez problemu tylko trofea się nie ładują ale grać się spokojnie da 😀

  26. 31 paweł wrocław
    1 marca 2010 o 14:02

    Już wczoraj w nocy grając w fifę 2010 czułem jakieś problemy,ciągłe wylogowanie itp,myślałem że coś na sieci może a tu czytam że coś się pierniczy…masakra..płacisz grubą kasę za sprzęt i lecę w przysłowiowego hu…….. Co do wymiany sprzętu myślę że producent liczy się z tym że po takiej akcji nikt już nie wymieni i nie kupi ich konsol po takiej wpadce…
    Pozdrawiam i życzę cierpliwości 🙂 też czekam

  27. 32 kotuu
    1 marca 2010 o 14:42

    Witam… mam ten sam problem, czy formatowanie pleya cos pomoze?? Problem z wlaczeniem gry dotyczy takich tytolow jak COD MW2 i Dead Space, innych gier jeszcze nie sprawdalem. Kiedy maja rozwiazac ten problem??

  28. 33 webi
    1 marca 2010 o 14:51

    Ja pindole ! Moja grubaska też ma ten problem. Gierki z psn nie działaja ! „Informacje o ochronie praw autorskich są nieważne” !!!

    Jak do jutra tego nie naprawia to sie wkurzę ! 😉

  29. 1 marca 2010 o 15:04

    ta pisze aktualnie z fata 40gb … lipaa wlaczylem sobie dopiero co kupiona gre alien vs predator nic…tzn.wszystko widac n menu itp.,lecz w tle wlasnie ten error heavy rain to samo …nie probowalem reszty 16 gier ale sadze ze np.ratchet odpali bo nie zawiera trof…net jest git ale jak chce log. strzelic blad oczywiscie … napiszcie jak cos bdzie wiadomo!! chce dokonczyc predzia i sprowac dm online potem heavy rain:p ?.?

  30. 35 siema123
    1 marca 2010 o 16:27

    Ej wiecie ile to będzie trwało, bo już mnie to denerwuje. Wczoraj próbowałem włączyć fife 10 i był ten błąd i dzisiaj patrze i nie mam trofeów do tej gry tylko do Fify 09. Czy to się usunęło do końca czy to powróci? Napiszcie jak się coś naprawi, bo już nie chce mi się wchodzić co chwile na konsole.

  31. 36 piowoz22
    1 marca 2010 o 17:09

    Mam ten sam problem (fat 80gb). Wróciłem z pracy i chciałem odpalić Modern Warfare 2 i dupa….
    Data się przestawiła i wywala mnie do XMB. Trofea do tej gry zniknęły i nie mogę się zalogować do PSN.

  32. 37 pablos
    1 marca 2010 o 17:50

    poprawili ten syf ?

  33. 38 paweł wrocław
    1 marca 2010 o 18:44

    Dzwoniłem dzisiaj na infolinię PS 3 i dostałem info że są w trakcie naprawiania nie wiedzą kiedy to naprawią…co do informacji o wymianie sprzętów tzn użytkownik ma sobie kupić nowy..mówią że na pewno do tego nie dojdzie ..kazali czekać na ogólne informacje…pozdrawiam

  34. 39 gurafikku
    1 marca 2010 o 18:58

    Szkoda, że licznik zabójstw w Bad Company 2 już leci – współczuję tym co zamówili na PS3 i mają fata..

  35. 1 marca 2010 o 19:15

    a mi jak na złość pal60 działa bez problemów z psn, w koncu się skusiłem sprawdzić 🙂

  36. 41 gfhgfhgf
    1 marca 2010 o 19:50

    Ktoś wyjmował baterię systemową? Niektórzy piszą, że działa

  37. 42 CzB
    1 marca 2010 o 23:11

    Tylko jak to sie robi 😉 ?

  38. 44 gurafikku
    2 marca 2010 o 00:59

    podobno już działa! 🙂

  39. 45 Zelo87
    2 marca 2010 o 07:17

    nareszcie działa !!!!

  40. 46 nosi
    2 marca 2010 o 13:54

    uporali sie szybko:))))

  41. 47 CZARNY
    2 marca 2010 o 14:22

    A PEWNIE,ŻE DZIAŁA!!!WŁAŚNIE SKATOWAŁEM DO KOŃCA HEAVY RAIN…CZAD.NIECH SONY WEŹMIE TO JAKO NAUCZKĘ I ŻEBY TO SIĘ WIĘCEJ NIE POWTÓRZYŁO!!!

    • 48 sebol
      17 Maj 2010 o 13:02

      A mi nadal nie loguje sie do PSN. Pojawil sie komunikat o aktualizacji systemu, zaczalem aktualizowac i po 40 paru % wyskakuje komunikat ze nie mam polaczenia z netem wiec proces nie moze byc kontynuowany. Polaczenie bylo i jest caly czas, wiec sprobowalem jeszcze raz ale znowu DUPA!. Sprobuje wyjac baterie systemowa.

  42. 22 kwietnia 2011 o 10:17

    witam mam problem nie moge sie zalogowac wystapil blad 80710A06 nie wiem co zrobic przeglądarka działa gry też..


Comments are currently closed.

Twitter


