12
Lu
10

japonia organizuje retoge no machi – granie na twitterze

Muszę przyznać, że jestem na etapie fascynacji mikroblogami i zasięgiem ich działania. Rok temu jeszcze o nich nikt nie słyszał, a dziś gdy kogoś nie ma na Twitterze/Blipie, to jest burak. Ba, kilka dni temu rozpoczął działać na tym polu nawet sam Yoichi Wada ze Square Enix – ten, którego nazywa się betonem. Skoro już zatem każdy z tymi małymi wiadomościami jest zapoznany, to w końcu ktoś wpadł na pomysł, aby się tym zabawić. I nie zaskakuje mnie specjalnie, że ten ktoś jest z Japonii.

Otóż bliżej niesprecyzowana społeczność zorganizowała Retoge no Machi (れとげのまち: skrót, pochodzi od Miasta Gier Retro). Idea polega na tym, że pewna grupa osób umawia się na wspólne granie w jedną grę na bieżąco zdając relację na Twitterze pod ustalonymi tagami. Twórcy argumentują, że zapewne wielokrotnie zdarzało nam się z kimś rozmawiać na zasadzie „gdzie doszedłeś? ja jestem tu i tu”. Mi się zdarzało, owszem. I teraz, w pierwszej edycji happeningu, mogę grać z innymi w Mother, czyli wydanego pierwotnie na NESie, potem na GBA jRPGa. Rozgrywka ma oczywiście charakter jednoosobowy, ale wpisując tagi #retomachi_lv1 i tak dalej, informujemy innych gdzie jesteśmy. Poziom 1 to rozpoczęcie gry, zaś 8 oznacza jej ukończenie. Wszystkie pomiędzy to jakiś fragment fabuły. Dzięki temu, że gracze będą na Twitterze widzieć kto gdzie jest, to będą mieli okazję się zintegrować i zapytać np. jak ubić jakiegoś silnego oponenta. A wszystko to w wyznaczonych ramach czasowych – od jutra do końca lutego. Na chwilę obecną zadeklarowało wzięcie udziału około 130 osób.

Muszę przyznać, że idea jest całkiem interesująca. Na początku skojarzyła mi się jakoś z flashmobami, ale to jednak zupełnie inna bajka. Bajka nowatorska i mająca szansę zaoferować całkiem unikalne doświadczenie dla uczestników. Kurczę, szkoda, że nie mam Mother. Ale to pierwsza gra w całym cyklu – zaczekajmy na następne. Może pojawi się coś mniej egzotycznego.

Twitter

Najpopularniejsze wpisy


